1 Mart 2010 Pazartesi

yakıt uçağı

Technorati Etiketleri:

yakıt uçağı

Uçakların uçuş sırasında yakıt almala­rı, eskiden tehlikeli bir akrobatlıktı. Bugün ise, askerî uçaklar, uçarken, sık sık ve hiç kaza yapmaksızın, yakıt ik­mallerini gerçekleştirebilirler. Özellikle tepkili bombardıman ve avcı uçakları, yakıtlarını havada alarak menzillerini kolayca uzatmaktadırlar. Havada ikmalin gerçekleşebilmesi için, yakıt uçağının, yakıt vereceği uçağa iyice yaklaşması ve iki uçağın bir müd­det birlikte uçmaları gerekir. Yakıt nakli, birkaç dakika içinde yapılır. Bu işlemi hızlandıran, merkezkaçlı bir tu­lumbadır.İkisi de aynı olumlu sonucu veren iki nakil usûlü vardır. İngilizlerin başvur­dukları bir tekniğe göre, yakıt uçağı, arka kısmından uzun bir hortum salar. Hortumun ucunda özel bir huni vardır. Yakıt alacak uçağın pilotu, uçağının burnunda ya da kanadında bulunan bir sondayı, bu huninin içine sokar. Son­dayla huninin kilitlenmesi ve sonra ay­rılması, otomatik olarak gerçekleşir. Amerikalıların tekniğine göre ise, ya­kıt uçağındaki bir makinist, uçağının gövdesinin ucunda bulunan bir tüpü, yakıt uçağının üzerinde bulunan bir em­me düşenine uzatır. Bu iki teknikten biri sayesinde, büyük bir yakıt uçağının, dört tane tepkili uçağın yakıt depolarını ağzına kadar ve aynı zaman içinde dol­durması işten bile değildir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder