Uçak ile geminin bir araya gelmişi demek olan bu hava-deniz taşıtı, ilk yapıldığı sırada, ortaya, önemli bilimsel sorunlar çıkarmıştı.
Aracın sıvı ortamdan gaz ortama, ya da gaz ortamdan sıvı ortama geçişte zorluklarla karşılaşmaması için, aerodinamiğin ve hidrodinamiğin koşullarına, mümkün olduğu kadar uydurulması gerekiyordu. Bu durum göz önüne al narak, deniz uçağı bir çift şarnandıray la donatılmış veya gövdesi, dalgalanr darbelerine karşı koyacak sağlamlıktı ve biçimde yapılmıştır. Aynı zamandı çok hafif olan bu gövde, havanın direncine de dayanabilecek niteliktedir. Deniz uçağının bir gemi teknesini an duan gövdesinin karina bölümü, hare ket yönüne dikey ayrıtlarla bölünmüş tür. Bu ayrıtların görevi, uçmaya ha zırlanan deniz uçağının, deniz üstündı belli bir hıza ulaştıktan sonra, gövdesi ne gerekli kalkıklığı sağlamaktır. Bı kalkıklık sayesinde, bir süre sonra, de niz uçağının suya temas eden kısmı, ay otlarından ibaret kalır ve kanatlarımı da .desteğiyle, havalanması kolaylaşır. Su kayaklarıyla donatılmış deniz uçak larında ise, karinaya ve şamandıralar) gerek yoktur. Uçağın kayakları, suyı batmış birer kanat durumundadırlar Bunlar, hız etkisiyle çarçabuk suyuı yüzüne çıkarak, kendileriyle birlik uçağı da yükseltirler. Uçak da çok geç meden uçuş dengesini elde eder.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder