17 Nisan 2009 Cuma

Otomobiller

Otomobiller


Otomobil rallileri, hem katılanlar, hem izleyenler için gösterişli ve heyecanlı olaylardır. Ama sadece bu kadarla kalmazlar. Otomobil rallileri, yeni teknik görüş ve buluşların çetin sınav verdiği birer deneme niteliğindedir. Bu sınavda başarılı olan buluşlar, daha sonra gündelik kullanımdaki otomobillerin yeni modellerine uygulanır. Otomobiller, otobüsler ve kamyonlarda gördüğümüz özellikler, yıllarca sürmüş araştırmaların, laboratuvarlarda ve yollarda yapılmış deneylerin sonucudur. Çıkarılan her yeni model, şu ya da bu bakımdan öncekilerden daha iyi olacak biçimde tasarlanmıştır. Yeni modeller, eskilere oranla ya benzin tüketimi açısından daha ekonomiktir, ya da işletme ve kontrol cihazları daha yetkin ve kullanışlı olacak biçimde yerleştirilmiştir.
ZENGİNLER İÇİN OTOMOBİLLER
Otomobil oldukça yeni bir icattır: İlk otomobilin yapılmasından bu yana yüzyıldan az zaman geçmiştir. Oto­mobil, çok uzun bir süre, çok zengin­ler için lüks bir oyuncak olarak gö­rülmüştür. Orta hallilerin durumu otomobil almaya elvermem iş ve ol­dukça az sayıda araba trafiğe çık­mıştır. Austin 7, Hillman Minx ve Morris Minör gibi 1920'lerin, 30'ların, 40'ların "aile" arabaları bile halkın ancak çok ufak bir bölümüne ulaşa­bilmiştir. Çoğu kişi, otomobili, yarar­lığı açısından değil, kişisel konumu­nun bir göstergesi olarak görmüştür. Otomobiller de çoğunlukla göze çar­pıcı, hızlı ve güçlü olarak tasarlan­mıştır. Bu durum 1960'larda değiş­meye başladı. Çok daha büyük bir pazar için daha ucuz modeller yapıl­maya başlandı ve giderek daha çok sayıda insanın bütçesi araba alabi­lir duruma geldi. Fransa'da Citroen Dyane, ingiltere'de Morris Mini, Av­rupa'nın öteki ülkelerinde Volksvva-gen "Beetle" büyük rağbet görme­ye başladı. Zamanla görüşler ve tu-
tumlar değişti, bir zamanlar tama­men bir lüks olarak görülen otomo­bil, giderek çoğu aile için standart bir gereksinim oldu. 1982 yılında ingil­tere'de 1,555,027 araba satıldı. Kullanışlı arabalar
Bugünün arabalarını eski model­lerden ayıran özellik nedir? Sanda-ğımız gibi değişmiş olan, bir araba­yı oluşturan parçalar değildir. Bugün fabrikadan çıkan arabalar, rahat, gü­venli ve sessiz olmaya yöneliktir. Lüks olmaktan çok pratiktir. Dış ha­cimleri elverdiğince ufak olmakla be­raber, içlerinin geniş olmasına çafe-şılmaktadır. Araba ne kadar ufak olursa, yoğun trafikte hareket yete­neği o ölçüde büyüktür ve ayrıca sı­kışık park yerlerine de daha kolay S-ğabitir.Üretim maliyetini düşürmek içtn.parçaların çoğu metal yerine plastikgibi daha ucuz maddelerden yapd-maktadır. Ama güvenlik hiçöır;2a-man göz ardı edilmez. Otomobili di-yanıklı olması için yapılır. Zaragiçg-zos dumanları en aza ındirilmayAça-lışılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder