Otomobiller
Otomobil rallileri, hem katılanlar, hem izleyenler için gösterişli ve heyecanlı olaylardır. Ama sadece bu kadarla kalmazlar. Otomobil rallileri, yeni teknik görüş ve buluşların çetin sınav verdiği birer deneme niteliğindedir. Bu sınavda başarılı olan buluşlar, daha sonra gündelik kullanımdaki otomobillerin yeni modellerine uygulanır. Otomobiller, otobüsler ve kamyonlarda gördüğümüz özellikler, yıllarca sürmüş araştırmaların, laboratuvarlarda ve yollarda yapılmış deneylerin sonucudur. Çıkarılan her yeni model, şu ya da bu bakımdan öncekilerden daha iyi olacak biçimde tasarlanmıştır. Yeni modeller, eskilere oranla ya benzin tüketimi açısından daha ekonomiktir, ya da işletme ve kontrol cihazları daha yetkin ve kullanışlı olacak biçimde yerleştirilmiştir.
ZENGİNLER İÇİN OTOMOBİLLER
Otomobil oldukça yeni bir icattır: İlk otomobilin yapılmasından bu yana yüzyıldan az zaman geçmiştir. Otomobil, çok uzun bir süre, çok zenginler için lüks bir oyuncak olarak görülmüştür. Orta hallilerin durumu otomobil almaya elvermem iş ve oldukça az sayıda araba trafiğe çıkmıştır. Austin 7, Hillman Minx ve Morris Minör gibi 1920'lerin, 30'ların, 40'ların "aile" arabaları bile halkın ancak çok ufak bir bölümüne ulaşabilmiştir. Çoğu kişi, otomobili, yararlığı açısından değil, kişisel konumunun bir göstergesi olarak görmüştür. Otomobiller de çoğunlukla göze çarpıcı, hızlı ve güçlü olarak tasarlanmıştır. Bu durum 1960'larda değişmeye başladı. Çok daha büyük bir pazar için daha ucuz modeller yapılmaya başlandı ve giderek daha çok sayıda insanın bütçesi araba alabilir duruma geldi. Fransa'da Citroen Dyane, ingiltere'de Morris Mini, Avrupa'nın öteki ülkelerinde Volksvva-gen "Beetle" büyük rağbet görmeye başladı. Zamanla görüşler ve tu-
tumlar değişti, bir zamanlar tamamen bir lüks olarak görülen otomobil, giderek çoğu aile için standart bir gereksinim oldu. 1982 yılında ingiltere'de 1,555,027 araba satıldı. Kullanışlı arabalar
Bugünün arabalarını eski modellerden ayıran özellik nedir? Sanda-ğımız gibi değişmiş olan, bir arabayı oluşturan parçalar değildir. Bugün fabrikadan çıkan arabalar, rahat, güvenli ve sessiz olmaya yöneliktir. Lüks olmaktan çok pratiktir. Dış hacimleri elverdiğince ufak olmakla beraber, içlerinin geniş olmasına çafe-şılmaktadır. Araba ne kadar ufak olursa, yoğun trafikte hareket yeteneği o ölçüde büyüktür ve ayrıca sıkışık park yerlerine de daha kolay S-ğabitir.Üretim maliyetini düşürmek içtn.parçaların çoğu metal yerine plastikgibi daha ucuz maddelerden yapd-maktadır. Ama güvenlik hiçöır;2a-man göz ardı edilmez. Otomobili di-yanıklı olması için yapılır. Zaragiçg-zos dumanları en aza ındirilmayAça-lışılır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder