boji
Boji, vagonunkine oranla devinir bir şasinin üstüne monte edilmiş bir çift dingilden meydana gelmiştir. Düşey bir milin çevresinde dönebildiği gibi, iki yana eğilerek konum da değiştirebilir. Böylece tren, dönemeçlere ve sapaklara kolaylıkla girer. Lokomotifler, yolcu vagonlarıyla kömür ve su vagonları, hep bojiler üstüne oturtulmuşlardır. Bunlardan bazılarına, trene daha büyük bir hız kazandırabilmek için üç dingil konulmuştur. Bojiler olmasaydı, lokomotiflerin ve vagonların özellikle virajlı hatlarda, raydan çıkmaları önlenemezdi
trenlerde bojileri sayenizde öğrenmiş olduk.
YanıtlaSilbojiler=vagonu ve yükünü taşımak,kurplara daha uyumu sağlamak,konfor artırmak ve seyir güvenliğini sağlamak için yapılmıştırKademeli sustalama yaparak titreşimleri sarsıntıyı azaltır. En önemlisi vagon yük kapasitesini artırmak ve virajlara uyabilecek en uzun vagonu kullanabilmek içindir.dingil sayısı arttıkca dingil basıncı azalmaktadır.Bojili vagon kurba zorlanmadığı için vagonun yani dizininde sürati fazla olmaktadır.Bilhassa yolcu vagonlarında bu avantajlar kendini hissttirir.mahmut demirkolllllu
YanıtlaSil