Motorun her silindirindeki yanma haznesinin içinde bir buji vidanalanmış durumdadır. Bujilerin görevi, karbü-ratörden gelen gaz karışımını devir devir tutuşturacak kıvılcımı çaktırmaktır. Silindirdeki patlamanın basıncının santimetre kare başına 40 - 50 kilogram olduğu, gazların ısısının basınç oranına ve motorun devir hızına göre 2000 -3000 santigrat dereceye çıktığı göz önüne alınırsa, bujilerin ne çetin koşullar altında iş gördükleri ortaya çıkar. Bujinin yüksek gerilimli elektrik akımı taşıyan ana elektrodu, madensel bir tel olup, genellikle alüminyum oksitli yalıtkan bir gövdenin içine yerleştirilmiştir. İkinci bir elektrod da, bujinin silindir kapağına vidalanmış olan tabanına tespit edilmiştir. Bujilerin elektrodlarının uçları, milimetrenin beşte ya da sekizde biri kadar birbirinden ayrıktır. Bu uçlar aşındıkları zaman, aralarındaki mesafe çoğalacağı için, kıvılcım artık çakmaz olur. Yanma olayı sırasında, yalıtkan gövdenin yüzeyini kaplayan kömürün yanması için, en az 500 santigrat derecelik bir ısı etkisinde kalması zorunludur. Ancak, sıcaklığın 850 santigrat dereceyi de geçmemesi gerekir, yoksa gaz karışımı kendiliğinden tutuşur. Buna meydan kalmaması için, bujinin tabanı, bir su akımıyla soğutulur. Çeşitli motorlara uyabilecek, termik dereceleri farklı bujiler de vardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder