22 Şubat 2010 Pazartesi

bujiler

bujiler

Motorun her silindirindeki yanma haz­nesinin içinde bir buji vidanalanmış durumdadır. Bujilerin görevi, karbü-ratörden gelen gaz karışımını devir de­vir tutuşturacak kıvılcımı çaktırmaktır. Silindirdeki patlamanın basıncının san­timetre kare başına 40 - 50 kilogram olduğu, gazların ısısının basınç oranına ve motorun devir hızına göre 2000 -3000 santigrat dereceye çıktığı göz önü­ne alınırsa, bujilerin ne çetin koşullar altında iş gördükleri ortaya çıkar. Bujinin yüksek gerilimli elektrik akı­mı taşıyan ana elektrodu, madensel bir tel olup, genellikle alüminyum oksit­li yalıtkan bir gövdenin içine yerleş­tirilmiştir. İkinci bir elektrod da, bu­jinin silindir kapağına vidalanmış olan tabanına tespit edilmiştir. Bujilerin elektrodlarının uçları, mili­metrenin beşte ya da sekizde biri kadar birbirinden ayrıktır. Bu uçlar aşındık­ları zaman, aralarındaki mesafe çoğa­lacağı için, kıvılcım artık çakmaz olur. Yanma olayı sırasında, yalıtkan gövde­nin yüzeyini kaplayan kömürün yan­ması için, en az 500 santigrat derece­lik bir ısı etkisinde kalması zorunlu­dur. Ancak, sıcaklığın 850 santigrat dereceyi de geçmemesi gerekir, yoksa gaz karışımı kendiliğinden tutuşur. Bu­na meydan kalmaması için, bujinin tabanı, bir su akımıyla soğutulur. Çe­şitli motorlara uyabilecek, termik de­receleri farklı bujiler de vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder