25 Şubat 2010 Perşembe

radyatör

radyatör
Motordaki gaz yakıtın yanmasından meydana gelen ısının bir kısmının mutlaka giderilmesi lâzımdır. Zira silindirler o kadar çok ısınırlar ki, onları soğutma işlemi yapılmadığı takdirde, pistonun normal çalışması için gerekli yağlar, ısı etkisiyle ayrışabilirler. Radyatör, düşey olarak ya da çaprazlama konulmuş borulardan meydana gel¬miştir. Soğulma alanının geniş olması için, borular ayrıca kanatçıklarla donatılmıştır. Borular iki hazneyle bağıntılı durumdadır. Bunlardan üstteki hazne, suyu doldurmaya, alttaki ise boşaltmaya yarar. Radyatörün bütünü, bir kafesle muhafaza altına alınmıştır. Silindirlerle silindir blokunun dış zarfı arasında su gömleği denilen bir boşluk bulunur. Bu gömlek, iki boru vasıtasıyla radyatörle bağıntılıdır. Radyatörün suyu. bu borulardan biriyle silindirlere gider ve onların sıcaklığını aldıktan sonra. ısınmış olarak ikinci bo¬ruyla döner. Bu su akımı, krank milinin döndürdüğü kanatlı çark biçimindeki bir tulumba ile hızlandırılır. Bazı motorlarda, piston yağlarını soğutmak için, radyatörden ayrı olarak, bir yağ ile soğutma düzeni ya da moto¬run alt karterinde. bir havalandırma aygıtı vsrdır.
Radyatörün iç yüzüne yakın bulunan ve onun soğumasına yardımcı olan van¬tilatör, kendisini çalıştıran krank mili¬ne bir kayışla bağlıdır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder