21 Şubat 2010 Pazar

starter

Technorati Etiketleri:

Motor soğuk olduğu zaman, onu işlet­mek için, sürücünün ne zorluklarla karşılaştığını herkes bilir. Bunun nede­ni, gaz karışımının, motorun silindir­leri içinde iyi yanmamasıdır. Starter denilen ve karbüratörün bir parçası olan bu aygıt, en soğuk havalar­da bile, motorun kolaylıkla çalışmasını temin eder.

Starterin çalışmasına, "jikle" denilen ve verdisi hiç değişmeyen bir

parçayla kumanda edilir.

Motor ilk harekete geçtiği zaman, silin­dirlere gayet zengin bir gaz karışımının gitmesi gerekir. Bu olayı starter gerçek­leştirir. Motorun çalışma hızı arttıkça, gaz karışımının benzince zenginliği de azalır.

Otomobil sürücülerinin şu noktayı göz önünde bulundurmaları gerekir: Motor yeteri kadar ısınınca, starteri durdur­mak lâzımdır. Aksi halde, fazla gelen benzin silindirdeki yağların sulanma­sına ve başka arızalara yol açar. Dalgın ve ihmalci sürücülere kolaylık olmak üzere, otomatik starterler yapıl­mıştır. Bu aygıtlarda, egzoz gazlarıyla ısınan bir termostat genleşir ve bir çu­buğu çekerek, hava deliğini tam vak­tinde açar. Böylece, benzin fazlalığı ortadan kalkar ve karışım normal du­ruma gelir. Bir sürücünün, gereksiz yere starteri çalıştırdığı ya da jikleyi çektiği, otomobilin egzoz borusundan çok bol gaz çıkmasıyla anlaşılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder