Motor soğuk olduğu zaman, onu işletmek için, sürücünün ne zorluklarla karşılaştığını herkes bilir. Bunun nedeni, gaz karışımının, motorun silindirleri içinde iyi yanmamasıdır. Starter denilen ve karbüratörün bir parçası olan bu aygıt, en soğuk havalarda bile, motorun kolaylıkla çalışmasını temin eder.
Starterin çalışmasına, "jikle" denilen ve verdisi hiç değişmeyen bir
parçayla kumanda edilir.
Motor ilk harekete geçtiği zaman, silindirlere gayet zengin bir gaz karışımının gitmesi gerekir. Bu olayı starter gerçekleştirir. Motorun çalışma hızı arttıkça, gaz karışımının benzince zenginliği de azalır.
Otomobil sürücülerinin şu noktayı göz önünde bulundurmaları gerekir: Motor yeteri kadar ısınınca, starteri durdurmak lâzımdır. Aksi halde, fazla gelen benzin silindirdeki yağların sulanmasına ve başka arızalara yol açar. Dalgın ve ihmalci sürücülere kolaylık olmak üzere, otomatik starterler yapılmıştır. Bu aygıtlarda, egzoz gazlarıyla ısınan bir termostat genleşir ve bir çubuğu çekerek, hava deliğini tam vaktinde açar. Böylece, benzin fazlalığı ortadan kalkar ve karışım normal duruma gelir. Bir sürücünün, gereksiz yere starteri çalıştırdığı ya da jikleyi çektiği, otomobilin egzoz borusundan çok bol gaz çıkmasıyla anlaşılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder