21 Şubat 2010 Pazar

mars motoru

Technorati Etiketleri:

Çok eski model otomobillerde, motoru çalıştırmak için, elle çevrilen bir kol­dan yararlanılırdı. Günümüzde ise bu kol, otomobillerde ancak marş motoru­nun' arıza yapması halinde kullanılmak üzere, bir ihtiyat tedbiri olarak taşın­maktadır.

Marş motoru ya da marş dinamosu de­nilen bu parça, küçük bir elektrik mo­torudur. Bu motoru çalıştırmak için, kontak anahtarını çevirdikten sonra, bir düğmeye basmak yeter. Patlamalı motora ilk hareketi veren, onun kendi kendine çalışmasına yete­cek kadar hareket kazanmasını sağla­yan marş motoru, kendi çalışması için gerekli elektrik enerjisini akümülâtör-den alır. Bu motor, soğuk havada kal­kışlarda 400 amper kadar akım çeker. Marşa basılınca, marş motorunun mi­line bağlı olan bendiks dişlisi, yivlerin üzerinde kayarak, volanın dişlilerine geçer ve volanı çevirir. Bendiks dişlisi, dönüşünün sonuna gelince, marş mo­toru milinin dönüşüyle birlikte, volan dişlisini de sürükler. Patlamalı motor, kendi imkânlarıyla dönmeye başlayın­ca, rolünü tamamlamış olan bendiks dişlisi de otomatik olarak geri çekilir. Bazı marş motorları, daha değişik bir sistemle yapılmıştır. Bunlarda bendiks dişlisinin volan dişlisine geçmesi, elek­trik akımının işe karışmasından önce, bir pedalın mekanik hareketiyle gerçek­leştirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder