20 Şubat 2010 Cumartesi

ski

Technorati Etiketleri:

Kayak, tahtadan, yedi - dokuz santi­metre eninde, iki metre kadar boyunda, burunları hafifçe kalkık bir çift paten­dir. Bu patenler kayakçıya geniş bir denge alanı sağladıktan başka, vücu­dun ağırlığını geniş bir alana yaydık­larından, ayakların kara gömülmesini önlerler. Ağır yük kamyonlarının geniş jantlı tekerlekleri, tankların ve eskava-törlerin tırtıllı uzun şeritleri de, aynı şekilde, ağırlığı geniş bir alana yayma prensibine göre yapılmıştır. Eskiden, kayaklar tek parça tahtadan yapılırdı. Günümüzde bu iş için, ince yapraklar halinde dilinip kat kat yapış-

tırılmış dişbudak veya Kuzey Ameri­ka'da yetişen beyaz ceviz ağacı tahta­sından yararlanılmaktadır. Bu teknik sayesinde hem çok dayanıklı, hem de yeterince esnek kayaklar elde etmek mümkün olmuştur. Bundan başka, madenden, plâstik maddelerden ve cam elyafından yapılan kayaklar da vardır. Kayaklar kullanılmadan önce, taban­ları, "fart" adı verilen ve karın yapış­masını önleyen yağlı bir madde ile sı­vanır. Patenin "spatula" denilen ön ucundan başlayıp üçte ikisine kadar olan kısmına, bir bağlama düzeni yer­leştirilmiştir. Bu düzenle birlikte geliş­tirilmiş olan emniyet düzeni de burkul­ma ve kırılmaları (özellikle, öne doğru düşüşlerde meydana gelebilecek aşık kemiği kırılmasını) önler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder