Kayak, tahtadan, yedi - dokuz santimetre eninde, iki metre kadar boyunda, burunları hafifçe kalkık bir çift patendir. Bu patenler kayakçıya geniş bir denge alanı sağladıktan başka, vücudun ağırlığını geniş bir alana yaydıklarından, ayakların kara gömülmesini önlerler. Ağır yük kamyonlarının geniş jantlı tekerlekleri, tankların ve eskava-törlerin tırtıllı uzun şeritleri de, aynı şekilde, ağırlığı geniş bir alana yayma prensibine göre yapılmıştır. Eskiden, kayaklar tek parça tahtadan yapılırdı. Günümüzde bu iş için, ince yapraklar halinde dilinip kat kat yapış-
tırılmış dişbudak veya Kuzey Amerika'da yetişen beyaz ceviz ağacı tahtasından yararlanılmaktadır. Bu teknik sayesinde hem çok dayanıklı, hem de yeterince esnek kayaklar elde etmek mümkün olmuştur. Bundan başka, madenden, plâstik maddelerden ve cam elyafından yapılan kayaklar da vardır. Kayaklar kullanılmadan önce, tabanları, "fart" adı verilen ve karın yapışmasını önleyen yağlı bir madde ile sıvanır. Patenin "spatula" denilen ön ucundan başlayıp üçte ikisine kadar olan kısmına, bir bağlama düzeni yerleştirilmiştir. Bu düzenle birlikte geliştirilmiş olan emniyet düzeni de burkulma ve kırılmaları (özellikle, öne doğru düşüşlerde meydana gelebilecek aşık kemiği kırılmasını) önler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder