20 Mart 2010 Cumartesi

itfaiye hortum ağızlığı

İtfaiye hortum ağızlığı, itfaiye hortu­munun ucuna takılan ve fışkıran suya yön vermeye yarayan madeni ağızlıktır. Bir yangın kaynağına yeteri kadar suyu gönderebilmek için bazı etkenlerin ve bu arada birtakım hidrolik kanunları­nın göz önünde bulundurulması gere­kir.

Bir hortumun uzunluğu, çapı. çeperin-deki pürtükler, hortumdan akan su­yun hızını ve dolayısıyla suyun hortum ağızlığından çıkıştaki basıncını etki­lerler. Diğer taraftan, hortum ağızlığı­nın göstereceği tepki de unutulmamalı­dır. Zira su, ağızlıktan hızla fışkırır­ken, ağızlık, tıpkı patlayan bir tüfeğin geri tepmesine benzer bir tepkiye mâ­ruz kalır, itfaiye tulumbası yeteri ka­dar suyu sağlamak şartıyla hortum ağızlığının deliği ne kadar büyükse fış­kıran suyun basınç gücü de o kadar fazla olur. Meselâ, çapı 14 milimetre olan ve 6 kilogram basıncındaki suyla beslenen bir hortum ağızlığı, ancak 18 kilogramlık bir tepki verir. Buna kar­şılık, aynı basınçtaki suyla beslenen, fa­kat çapı 30 milimetre olan bir hortum ağızlığı 80 kilogramlık bir tepki verir ki bu güce hiçbir insan karşı koyamaz, itfaiye hortum ağızlığı, kesik koni bi­çimindeki bir gövde, bir musluk ve si-lindirsi bir lüleden meydana gelir. Bu lüleye, gerektiğinde bir püskürteç de takılabilir

Technorati Etiketleri: ,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder