20 Mart 2010 Cumartesi

renkli fotoğraf

 

Fransız Fotoğrafçılık Derneği, 1869 yı­lında, birkaç ay arayla renkli fotoğraf sorununa dolaylı metotla çözüm yolu öneren iki yazı aldı. Bunlardan biri şa­ir Charles Cros, öbürü ise ünlü fizikçi Ducas du Hauron tarafından imzalan­mıştı. Her ikisi de, bu yazılarında, bü­tün doğal renklerin, üç temel rengin belirli oranlarda karışımından meydana geldiğini ileri sürüyorlardı. Adı geçen araştırmacıların uyguladıkları metot, aynı cismin üç ayrı klişesini çekmekten ibaretti. Söyle ki: Birinci klişede mavi hariç bütün renkler, ikinci klişede san hariç bütün renkler, üçüncü klişede de kırmızı hariç bütün renkler yer alıyor­du. Bu klişelerden üç ayrı prova çekili­yor ve yağlı mürekkeple birincisi mavi­ye, ikincisi sarıya, üçüncüsü ise kırmızı­ya boyanıyordu. Bu üç görüntü üst üste basılınca da, cismin orijinal rengine ya­kın bir renkli görüntüsü meydana çıkı­yordu.

Söz konusu üç renkli basım prensibine dayanarak, Fransız kâşifi Louis Lumi-ere. ekranları ortadan kaldıran çok renk­li fotoğraf plâkasını gerçekleştirmişti. Üzerine, santimetre kare başına sekiz-dokuz bin patates nişastası zerresi ser­pilmiş bu hassas plâka, aynı zamanda üç renkli bir süzgeç görevini yerine ge­tirmekteydi. Çok renkli plâka tekniği­nin yerini, daha sonra başka modern usûller almıştır

Technorati Etiketleri: ,,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder