Fransız Fotoğrafçılık Derneği, 1869 yılında, birkaç ay arayla renkli fotoğraf sorununa dolaylı metotla çözüm yolu öneren iki yazı aldı. Bunlardan biri şair Charles Cros, öbürü ise ünlü fizikçi Ducas du Hauron tarafından imzalanmıştı. Her ikisi de, bu yazılarında, bütün doğal renklerin, üç temel rengin belirli oranlarda karışımından meydana geldiğini ileri sürüyorlardı. Adı geçen araştırmacıların uyguladıkları metot, aynı cismin üç ayrı klişesini çekmekten ibaretti. Söyle ki: Birinci klişede mavi hariç bütün renkler, ikinci klişede san hariç bütün renkler, üçüncü klişede de kırmızı hariç bütün renkler yer alıyordu. Bu klişelerden üç ayrı prova çekiliyor ve yağlı mürekkeple birincisi maviye, ikincisi sarıya, üçüncüsü ise kırmızıya boyanıyordu. Bu üç görüntü üst üste basılınca da, cismin orijinal rengine yakın bir renkli görüntüsü meydana çıkıyordu.
Söz konusu üç renkli basım prensibine dayanarak, Fransız kâşifi Louis Lumi-ere. ekranları ortadan kaldıran çok renkli fotoğraf plâkasını gerçekleştirmişti. Üzerine, santimetre kare başına sekiz-dokuz bin patates nişastası zerresi serpilmiş bu hassas plâka, aynı zamanda üç renkli bir süzgeç görevini yerine getirmekteydi. Çok renkli plâka tekniğinin yerini, daha sonra başka modern usûller almıştır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder